Sunday, June 3, 2012

Letih


Apakah yang lebih meletihkan selain dari mencari barang yang hilang  dan sangatlah diperlukan, seharian...sampai sakit semua badan tp TAK juga berjumpa. Ditambah dengan segala masalah kehidupan yang tak kunjung padam, terasa macam keHARUSan untuk hidup.


Sampai ke pejabat terus ke kelas...2 jam direct... without any breakfast walaupun di rumah sempat menggoreng nasi untuk family...baru je duduk tak sampai sejam, tetamu-tetamu dah datang...baru menimbang-nimbang bagaimana nak respond to the keluhan-keluhan yang diutarakan, jam sudahpun menunjukkan pukul 12....MASYITAH perlu di gegas dari sekolah.


Belumpun sempat menjemput Masyitah, keretaku tersendeghih bonggol yang amat tingginya di depan sekolah...Apalah 'cerdik' sangat pihak sekolah buat bonggol setinggi itu. Taula nak elak kenderaan bergerak laju di luar sekolah tu tapi kalau dah tinggi sangat, jenuh queue kenderaan memperlahankan speed tahap maksima..

Kemudian, satu lagi dugaan mendatang..surat beranakku hilang. Dan Asyraf memerlukannya a.s.a.p. Deras pulak ke Pejabat Pendaftaran untuk buat yang baru dan sedihnya mendengar kata-kata pegawai yang bertugas.



" 2 minggu lagi siap Puan."

Mana boleh? Takkan nak kena balik Ipoh menguruskan pulak? Pecut pulak ke ofis semula dan terus masuk kelas lagi...Penat memang penat tapi hati terhibur berkoresponden dengan para pelajar. Tepat jam 3.50, menghabat diri ke kubikal semula..geledah semua kertas dan fail yang untu mencari surat beranakku...Malangnya tak berjumpa.

So, pencarianpun di terus pula di rumah.....(dan tawakkaltu a'alallah..)



No comments: